Koniec z podjadaniem. Co jeść, by czuć sytość na dłużej?

Chęć utraty zbędnych kilogramów, wprowadzanie diety i treningów. Tak zwykle wygląda ścieżka wprowadzająca zasady zdrowego stylu do codziennego życia. Kluczowym czynnikiem decydującym o skuteczności podejmowanych działań, będzie przemyślany jadłospis, który dostarczy organizmowi niezbędnych składników odżywczych, a jednocześnie zapewni odpowiednią ilość kalorii, a więc i energii do działania. Co zatem jeść, by smakowało, a jednocześnie czuć sytość, ale nie przejedzenie po posiłku?

Dieta dostosowana do indywidualnych potrzeb

Na wstępie warto zaznaczyć, że zapotrzebowanie na kalorie dla każdego człowieka będzie zupełnie inne. Jest to związane z prowadzonym stylem życia, możliwościami spożywania posiłków, stanem zdrowia, ale także z indywidualnymi preferencjami co do smaków potraw. Liczba posiłków dziennie wynosi zwykle od 3 do 4 porcji. Jeśli jednak dieta nie jest prawidłowo zbilansowana, pojawia się uczucie głodu, które powoduje niekontrolowane podjadanie mogące zakłócić utrzymanie diety. Mówiąc o dobrze zbilansowanej diecie chodzi o odpowiednie proporcje makroskładników, a więc węglowodanów, białek i tłuszczów. Właśnie dlatego warto wiedzieć, po jakie produkty sięgać i które dodawać do posiłków, by nie dać się kusić niezdrowymi przekąskami pomiędzy ustalonymi porami jedzenia.

Indeks glikemiczny drogowskazem sytości

Jeśli do tej pory pojęcie indeksu glikemicznego było Ci nieznane, koniecznie wydrukuj sobie z internetu tabelę z wartościami indeksu glikemicznego (IG) dla poszczególnych produktów. Warto zawiesić ją na lodówce lub w innym widocznym miejscu, aby móc szybko zweryfikować sytość konkretnego owocu lub warzywa. W tabeli znajdziesz popularne składniki, z których komponujesz swoje posiłki, wraz z określeniem ich poziomu IG. Co ważne, im niższy indeks, tym uczucie sytości pozostanie z Tobą dłużej. Z kolei jeśli będziesz sięgać po produkty z wyższym indeksem glikemicznym, uczucie głodu zredukujesz błyskawicznie, jednak równie szybko chęć zjedzenia kolejnego posiłku pojawi się znacznie szybciej, niż o zakładanej porze.

Te produkty pozostawią uczucie sytości na dłużej

Do dobrych nawyków każdego dnia warto włączyć śniadania bogate w białko. Może być to jajecznica na maśle ze szczypiorkiem, kanapka z ziarnami i twarożkiem lub pastą z fasoli. Istotnym składnikiem w posiłkach będzie nie tylko białko, ale i błonnik, który także odpowiada za dłuższe uczucie sytości, poprzez wolniejsze trawienie pokarmu. Co więcej, błonnik korzystnie wpływa na pracę jelit, dlatego jedząc świadomie, nie powinnaś mieć problemów z zaparciami. Chcąc wdrożyć nowe nawyki żywieniowe, do posiłków dodawaj owoce i warzywa. Wśród tych o niskim indeksie glikemicznym, znajdują się wszystkie owoce leśne, jak borówki, porzeczki i maliny, jabłka, pomidory, awokado, papryka czerwona czy sałata. A co z popularnym bananem? Większość tabel kwalifikuje go jako o średniej zawartości IG, dlatego nie zaleca się go spożywać codziennie, a raz na jakiś czas. A jeśli banan jest ulubionym owocem, warto wybierać tego w zielonej skórce.

Jak widać, drogą do zdrowego stylu odżywiania jest świadomość tego, co powinniśmy zjadać i z jaką częstotliwością. Jeśli pomimo zastosowania powyższych wskazówek nadal będzie dopadać Cię uczucie głodu, nie zapomnij o piciu wody. To dobry sposób na chwilowe wypełnienie żołądka, a jednocześnie zdrowy nawyk, za który podziękuje Ci Twoja cera.

Tagi: badania profilaktyczne, badania profilaktyka dla kobiet, biale trampki elegancko, ból kręgosłupa, ból kręgoslupa porady, ból pleców, ból pleców co zrobić, buty na lato, co jesc zeby byc dlugo najedzonym, co jest zeby czus sytosc dluzej, co kupić 4 latkowi, co na ból pleców, co spakować na 3 dni, co spakowac na wyjazd, co wybrać dom czy mieszkanie w bloku, co zbadac profilaktyka, co zrobic by czuc sytosc dluzej, czekolada wplyw na zdrowie, czekolada zdrowie, częste mycie dłoni, czy czekolada jest zdrowa, czy na wesele mozna biala sukienke, dbanie o higiene snu, dbanie o suche dłonie, dlaczego warto być singielką, do czego zalozyc biale trampki, dom, dom czy blok, domowe SPA, drzwi wewnętrzne, drzwi wewnętrzne do mieszkania, eleganckie obuwie na lato, garderoba modna na lata, gorszy dzień co zrobić, herbata na dobry sen, herbata na zoladek, herbata z mietry, jak dbac o zeby, jak miec piekny usmiech, jak nawilżyć dłonie, jak osiągnąć równowagę w pracy i życiu, jak poprawić nastrój, jak pozbyć się plam z wina, jak przygotować skórę na lato, jak robić zakupy, jak urządzić dom, jak usunąć plamy z wina, jak wysłać prezent, jak zadbac o kregoslup, jak zadbac o kregoslup podczas snu, jak zadbac o zdrowy sen, jak zadbać o zniszczone dłonie, jak zaoszczedzic miejsce w walizce, jak zmniejszyć ból kręgosłupa, jaka sukienka na wesele, jaki zabieg pielegnacyjny mozna wykonac latem, jakie witaminy suplementowac, jedzenie ktore nasyci na dlugo, komfortowe obuwie letnie, mieszkanie, mieszkanie w bloku, mieszkanie w domu, moc herbat ziołowych, modna krata, modny dom, modowy must have, must have w szafie, najważniejsze witaminy, napar z rumianku, naturalne sposoby na przeziębienie, nauka języka, nauka języka obcego, obuwie letnie, odzywienie skóry zabieg, organizacja przyjęcia weselnego, organizacja wesela, oszczędzanie na zakupach spożywczych, outfit biale conversy, pakowanie walizka czy plecak, paski na ubraniach, pielęgnacja ciała w domu, plama z wina, podstawowe badanie dla kobiet, podstawy modowe, ponadczasowe wzory, pracoholizm, prezent dla 4 latka, prezent dla dziecka, prezent na odległość, Proste pomysły na domowe SPA, przewiewne buty, przeziębienie jak leczyć, samotność z wyboru, skuteczna nauka języka, ślub, sposoby na lepszy humor, sposoby na przeziębienie, sposoby na wyleczenie przeziębienia, sposoby na zdrowe zeby, stylizaje z bialymi trampkami, sukienka maxi na wesele, sukienka na wesele, tanie zakupy, uczucie sytości, urodziny dziecka, urządzanie domu, wesele, witaminy na codzien dla kobiet, witaminy wlasciwosci, wlasciwoci herbat ziolowych, work life balance, wystrój domu, wystrój wnętrz, wystrój wnętrza, wysyłanie prezentu, wzory na ubraniach, zabiegi estetyczne, zabiegi pielęgnacyjne na lato, zabiegi pielęgnacyjne skóra twarzy, zdrowe uzębienie, zdrowe zeby, zdrowy kregoslup co zrobic, zdrowy sen, ziola lecznicze, zwierzece wzory, życie jako singiel, życie singielki