Jak zachować zdrowy sen z kakao?

Sen jest niezwykle ważny. Pozwala nam się zregenerować i zachować zdrowie. Wiele osób które chce spokojnie przespać noc sięga po środki wyciszające. Jednak teraz nie ma takiej potrzeby. Możemy bowiem skorzystać z dobrodziejstw natury i sięgnąć po naturalne kakao. Jest ono nie tylko doskonałym antyoksydantem ale również wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych, w tym wyciszających i uspokajających. Warto jednak planując spokojny sen zadbać również o wysokiej jakości sprzęt, taki jak materace czy poduszki. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, w którym podpowiadamy, jakie sprawdzone pomysły pomogą nam na wyciszenie się w domowym zaciszu.

Co to jest kakao i jakie właściwości wykazuje?

Kakao, które znamy ze sklepowych pólek to ziarna kakaowca, które zostały drobno zmielone. Proces ich obróbki rozpoczyna się od zbioru i natychmiastowego rozcięcia owoców, które następnie poddawane są procesowi fermentacji (od 3 do 6 dni).

Po tym czasie ziarna nabierają charakterystycznego aromatu i smaku. Następnie trafiają one do docelowych miejsc na całym świecie, gdzie dodatkowo są poddawane suszeniu, usuwaniu łupin i odtłuszczaniu. Tak przygotowanie ziarna są mielone i wówczas powstaje kakao gorzkie, które zna każdy z nas. Wykazuje ono właściwości nie tylko odżywcze, dzięki wysokiej zawartości minerałów, przeciwutleniaczy, składników odżywczych i błonnika, ale również prozdrowotnych. W jego składzie znajdziemy m.in. magnez, wapń, żelazo, potas, miedź, mangan, fosfor i cynk. Kakao bez cukru sprawdza się również doskonale jako środek relaksujący i wyciszający, a to ze względu na wysokie stężenie kwasu walerianowego.

Czy surowe kakao można spożywać bez obaw?

Wiele osób zastanawia się czy można spożywać surowe kakao. Otóż można. Porcja surowego kakao (1 łyżeczka) zawiera bowiem więcej żelaza niż porcja wołowiny, więcej cynku niż większość ziaren czy warzyw a także nie zawiera cukru i glutenu dzięki czemu doskonale sprawdza się u osób na diecie czy cukrzyków. A to za sprawą tego, że nie podwyższa on poziomu cukru we krwi, jak ma to miejsce w przypadku kofeiny. Jest ono również wyjątkowo bogate w siarkę i magnez. Dodatkową jego zaletą jest fakt, że spożywane kakao w formie surowej hamuje nasz apetyt na słodkie oraz słone przekąski, dając uczucie sytości.

Należy również podkreślić, że surowe kakao nie tuczy bowiem zawiera 228 kcal na 100 g. Jedna łyżka stołowa kakao (10g) to więc tylko około 23 kcal. Odpowiada to zaledwie 1% dziennego zapotrzebowania kalorycznego dla dorosłego człowieka o średniej wadze i przeciętnej aktywności fizycznej.

Czy można pić kakao na noc?

Odpowiedź jest prosta i brzmi: tak! Kakao naturalne dzięki wysokiemu stężeniu wspomnianego kwasu walerianowego wycisza i uspokaja nasz organizm dzięki czemu ułatwia zasypianie. Gdy chcemy wyciszyć się przed snem warto spożyć od dwóch do trzech łyżeczek kakao zalewając je gorącą bądź letnią wodą lub mlekiem. Taki napój stanowi doskonałą alternatywę dla słodkich płynów bogatych w tłuszcze i cukry. Świetnym pomysłem jest przygotowanie gorącej czekolady z kakao – nie tylko nas rozgrzeje przed snem ale również wprowadzi w błogi nastrój.

Co możemy zrobić by poprawić jakość swojego snu?

Poza właściwą dietą i wprowadzeniem do niej zdrowego, surowego kakao, należy również zaprosić do swojej sypialni wysokiej klasy wyposażenie, dzięki któremu będziemy mogli oddać się relaksowi i błogiemu senowi. Pierwszym naszym wyborem powinien być materac do spania, takiej marki jak np. Hilding, która oferuje materace naturalne, które zdecydowanie lepiej sprawdzą się od produktów wypełnianych piankami syntetycznymi a także materace ekologiczne, które realnie zmniejszają ślad środowiskowy i są niezwykle wygodne. Do ich produkcji wykorzystywane są najwyższej jakości materiały, które są w 100% recyklinowane. Mając na uwadze wysokiej jakości sen warto również zainwestować w dobre poduszki. Ich zadaniem jest odpowiednie podparcie głowy i ramion podczas snu i zapewnienie nam ergonomicznej pozycji, pozwalającej na komfortowy wypoczynek.

Czy możliwe jest uczulenie na kakao?

Uczulenie na czekoladę i kakao pojawia się dosyć rzadko ale to nie znaczy, że nie jest możliwe. Najczęściej pojawia się u małych dzieci dlatego specjaliści od żywienia zalecają by wprowadzać je do menu dzieci bardzo ostrożnie. Kakaa nie powinny spożywać dzieci poniżej 12 miesięcy. Wśród objawów uczulenia na kakao możemy wymienić m.in. wypryski skórne, świąd czy katar sienny.

Poznaj nasz najlepszy przepis na kakao

Kakao powinno być smaczne i wprawiać nas w dobry nastrój. Poznaj nasz przepis dzięki któremu każdy wieczór będzie magiczny. Postaw w pierwszej kolejności na taki rodzaj mleka, który stosujesz i preferujesz na co dzień. Może to być mleko krowie (bogate w białko) czy mleko roślinne. Możesz również przyrządzić kakao na wodzie. 400 ml mleka (bądź wody) zagrzej z cukrem (bądź bez) na niewielkim ogniu. Odlej następnie 100 ml do osobnego naczynia, w którym wymieszaj je z 4 łyżkami gorzkiego kakao. Następnie powstałą mieszankę dodaj ponownie do gotującego się mleka (bądź wody). Po zagotowaniu możesz posłodzić – wedle uznania – kakao miodem bądź dodać do niego również kostki czekolady.

Zobacz też

Zasypianie dzieci – 8 trików na przyspieszenie zasypiania malucha

Zasypianie dzieci – 8 trików na przyspieszenie zasypiania malucha

Niedoskonałości – jak stres wpływa na skórę?

Niedoskonałości – jak stres wpływa na skórę?

Kompleksowe rozwiązanie do sypialni: postaw na wygodę

Kompleksowe rozwiązanie do sypialni: postaw na wygodę

5 kroków do sypialni zgodnej z naturą

5 kroków do sypialni zgodnej z naturą

Fit.4.Sleep – poduszki dla najbardziej wymagających użytkowników

Fit.4.Sleep – poduszki dla najbardziej wymagających użytkowników

W jaki sposób ustawić świece w sypialni?

W jaki sposób ustawić świece w sypialni?